Czytaj wi\u0119cej >><\/a>[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][\/vc_tta_tabs][\/vc_column][\/vc_row]\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"[vc_row][vc_column][vc_tta_tabs active_section=”1″][vc_tta_section title=”Foto” tab_id=”foto”][vc_column_text][\/vc_column_text][\/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Podsumowanie” tab_id=”podsumowanie”][vc_column_text] Sztuczna inteligencja: w Polsce brakuje klient\u00f3w Polskie m\u0142ode firmy oferuj\u0105ce produkty i us\u0142ugi z zakresu zaawansowanej analityki, data science, sztucznej inteligencji pracuj\u0105 g\u0142\u00f3wnie dla klient\u00f3w zagranicznych. Na rodzimym rynku nie zauwa\u017caj\u0105 jeszcze dostatecznego zapotrzebowania na swoje rozwi\u0105zania. Dostrzegaj\u0105 jednak rysuj\u0105ce si\u0119 powoli perspektywy rozwoju. To g\u0142\u00f3wne wnioski z panelu dyskusyjnego podczas \u201eML@Enterprise Forum 2018\u201d. Polskie firmy dzia\u0142aj\u0105ce w obszarze analityki i sztucznej inteligencji oferuj\u0105 na tyle zaawansowane, ciekawe oraz u\u017cyteczne rozwi\u0105zania, \u017ce bez trudu znajduj\u0105 na nie odbiorc\u00f3w i klient\u00f3w na ca\u0142ym \u015bwiecie. Uczestnicy dyskusji panelowej \u201ePolski program rozwojowy sztucznej inteligencji \u2013 jak zrobi\u0107 to m\u0105drze?\u201d, przeprowadzonej w ramach konferencji \u201eML@Enterprise. Machine learning, sztuczna inteligencja, zaawansowane technologie analityczne i data science w praktyce biznesowej\u201d, przyznawali jednog\u0142o\u015bnie, \u017ce g\u0142\u00f3wnym obszarem ich dzia\u0142alno\u015bci biznesowej s\u0105 rynki zagraniczne. Nie widz\u0105 jeszcze zbyt du\u017cego zainteresowania swoj\u0105 ofert\u0105 ze strony przedsi\u0119biorstw dzia\u0142aj\u0105cych na polskim rynku. \u201eNie skupiamy si\u0119 na polskim rynku, zaczynali\u015bmy od Niemiec. Dzia\u0142amy tam g\u0142\u00f3wnie w bran\u017cy motoryzacyjnej i finansowej\u201d \u2013 wyja\u015bnia dr Karol Przystalski, CTO w firmie Codete. Dla polskich firm robi\u0105 g\u0142\u00f3wnie warsztaty i spotkania prezentuj\u0105ce techniki zaawansowanych analiz. Bior\u0105 udzia\u0142 w meetupach, gdzie ucz\u0105 data scientist\u00f3w. Potrzebne jest inne podej\u015bcie Na pozyskiwaniu klient\u00f3w zagranicznych skupia si\u0119 r\u00f3wnie\u017c firma Sotrender. Swoje rozwi\u0105zania do optymalizacji i automatyzacji dzia\u0142a\u0144 marketingowych mo\u017ce naj\u0142atwiej sprzeda\u0107 poza granicami kraju. \u201eW zakresie automatyzacji rynek marketingu w Polsce jest niewielki w por\u00f3wnaniu z rynkiem \u015bwiatowym\u201d \u2013 t\u0142umaczy dr Dominik Batorski, cz\u0142onek zarz\u0105du Sotrender i jednocze\u015bnie pracownik ICM Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zdaniem, zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 dzia\u0142aj\u0105cych w naszym kraju firm ukierunkowana jest na klient\u00f3w spoza Polski. W tej ocenie utwierdzaj\u0105 go spotkania z uczestnikami prowadzonego przez niego Meetupu Data Science Warsaw. To w du\u017cej liczbie pracownicy takich w\u0142a\u015bnie przedsi\u0119biorstw. Czytaj wi\u0119cej >>[\/vc_column_text][\/vc_tta_section][\/vc_tta_tabs][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"author":17,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/5262"}],"collection":[{"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/17"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5262"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/5262\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/temp.techrisk.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5262"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}